اثربخشی روش تدریس حل مسأله خلاق بر نگرش به خلاقیت و یادگیری علوم تجربی دانش‌آموزان پایه ششم شهر کرمانشاه

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی روش تدریس حل مسأله خلاق بر نگرش به خلاقیت و یادگیری علوم تجربی دانش‌آموزان پایه ششم شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 96-1395 انجام گرفت. این پژوهش به شیوه مطالعه شبه آزمایشی در دو گروه کنترل و آزمایشی، با پیش آزمون و پس آزمون صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 96-1395 بودند. حجم نمونه نیز متشکل از 50 نفر بودند که شامل دو کلاس 25 نفری بود. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه نگرش به خلاقیت شیفر و پرسشنامه نگرش به علوم اکپینر بود. در این پژوهش طول دوره آموزشی نیز به مدت شش هفته منظور شد. برای تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و به منظور پاسخ‌گویی به فرضیه‌های پژوهش از تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد آموزش مبتنی بر الگوی حل مسأله خلاق بر نگرش به خلاقیت تاثیر معناداری دارد. همچنین، نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مبتنی بر حل مسأله خلاق بر نگرش به یادگیری در درس علوم تاثیر ندارد.
تعداد صفحات:139صفحه

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید


کتابخانه مجازی جهان نوین پژوهش ,نگرش ,علوم ,مسأله ,خلاقیت ,خلاق ,مسأله خلاق ,دانش‌آموزان پایه ,علوم تجربی ,یادگیری علوم ,تجربی دانش‌آموزان ,علوم تجربی دانش‌آموزان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مـــن مجــــردم همه چی موجوده آپشن خودرو | دنیای آپشن فایل کده هر چی که بخوای test دانشنامه عسل مطالب وردپرس برای علاقه مندان Cassaforte آموزش لایکی